Biudžetinė įstaiga
Alyvų g. 31a . LT- 37467, Panevėžys
Tel.: (8 45) 577163, (8 45) 576847
Juridinių asmenų registras
Kodas 190374917
 

 


Kaip dirbti su vaiku, turinčių mokymosi sunkumų dėl sulėtėjusios raidos (pažinimo, motorikos).

Skatinti taisyklingai kartoti garsus, skiemenukus, trumpus žodelius.

Stenkitės kuo daugiau informacijos pateikti vaizdžiai.

Neskirkite tokių užduočių, kurių laikas ribojamas.

Įtvirtinti kirpimo įgūdžius, mokyti pažinti spalvas, skirti rečiau kalboje vartojamas kūno dalis.

Remtis emocine atmintimi ( prizai, netikėtumai, emocinis paskatinimas).

Skatinti žaisti nepriklausomus ir kūrybinius žaidimus.

Nuorodas, instrukcijas kartoti, skaidyti, įsitikinti, ar vaikas suprato, ką reikia atlikti.

Nuolat siūlyti žaisti su vaizdine medžiaga.

Lavinti smulkiąją motoriką, naudojant įvairias lavinimo priemones, spalvinimo knygeles.

Plėsti aktyvųjį žodyną ( pakartoti daiktų, veiksmų pavadinimus).

Nustatyti leistinas elgesio ribas, turėti taisykles ir jų laikytis.

Draudimai turi būti iš anksto aptarti su vaiku. Jis turi žinoti, kas bus, jei jis nesilaikys susitarimo.

 

MOKOMĖS NE MOKYKLAI, O GYVENIMUI.    Seneka

Veikla atminčiai, valingam dėmesiui, girdimajam suvokimui lavinti.

Paslėpti garsiai tiksintį laikrodį kambaryje. Vaikas turi jį surasti.

Užrišti vaikui akis ir prašyti sekti paskui garsą ( gali būti švilpukas, varpelis, būgnelis ir t.t.).

Pokalbiai apie muziką, kurios vaikas klausosi.

Užmerktomis akimis vaikas klausosi garsų kuriuos girdi lauke, miške, kambaryje ir t.t.

Padėti ant stalo keletą daiktų. Vaikas nusisuka, o suaugęs pakeičia juos vietomis. Vaikas turi sudėti daiktus buvusia tvarka.

Į maišelį įpilti pupų, kaštonų, giliukų, smėlio ar akmenukų. Vaikas turi pasakyti, kas skamba tyliai, garsiai, švelniai.

Paprašyti apibūdinti garsus, kuriuos girdi namuose (durų skambučio, telefono, skalbimo mašinos,šaldytuvo, arbatinuko virimo ir t.t.).

Paprašyti vaiko atlikti veiksmą, kokį atlikote ( atsisėdote ant fotelio, pakėlėte dešinę ranką ir t.t.).

Poilsio metu klausyti tylių garsų.

Atsakyti į klausimus „taip“ arba „ne“– ar katė miega, ar dviratis važiuoja, ar kas išėjo ir t.t.

Drauge su vaiku skaityti eilėraščius, dainuoti daineles, sekti pasakas.

Padėti vaikui išgirsti garsus žodžio pradžioje, viduryje ir gale.

Sugalvoti kuo daugiau žodžių kurie prasideda ta pačia raide. (pav. [l] lapė, lietus, liniuotė, laikrodis ir t.t.).

Duoti vaikui kortelę su raide. Jis turi kambaryje surasti daiktą, prasidedantį tokia raide.

Skatinti pakartoti dviskiemenius žodelius.

Kalbėjimo aktyvinimui naudoti patinkančius žaislus.

Skatinti vaiką už pažangą, individualius pasiekimus.

                                                                                                                                              Parengė specialioji pedagogė Agnė