1934 metais Panevėžio mieste įkurta Lietuvos vaiko draugija. Jai vadovavo P. Bendžiūtė.
1936 metais, praėjus porai metų, šios įstaigos pavadinimas pakeičiamas į darželį. Darželiui suteikiamas 2 numeris. Nuo čia ir prasideda mūsų „Pušynėlio“ istorija.
Pirmas pastatas buvo Senamiesčio gatvėje. Tai buvo vienos grupės darželis.
Vaikų, norinčių lankyti darželį daugėjo, todėl, suradus erdvesnes patalpas, darželis įsikuria Smėlynės gatvės 58 name. Tuo metu darželiui pradėjo vadovauti Elena Voveriūnienė.
1944 metais balandžio pabaigoje vokiečių okupacinės valdžios darželis buvo uždarytas. Po karo vėl buvo surinkti baldai, žaislai, priemonės ir 1946 metais darželis atidarytas Varpo gatvėje.
1949 metais darželis perkeltas į Liepų alėjoje esantį erdvesnį pastatą, į geresnes patalpas. Darželyje jau veikė 2 grupės.
Pradėjus didesnį dėmesį skirti vaikų sveikatingumui, 1963 m. lapkričio 1 d. darželis Nr.2 perorganizuotas į sanatorinį darželį.
1970 m. spalio 1 d. Alyvų gatvėje atvėrė duris lopšelis-darželis Nr.2 „Pušynėlis“ – tai 6 grupių sanatorinis savaitinis darželis, kurį lankė vaikai, persirgę tuberkuliozės formomis ir dažnai sergantys kvėpavimo takų ligomis.
Darželiui vadovavo:
1970 – 1974 m. Elena Voveriūnienė
1974– 1986 m. Danutė Sikorskienė
1986 – 2018 m. Regina Blauzdienė
Nuo 2021 m. vasario 19 d. Panevėžio lopšeliui-darželiui „Pušynėlis“ vadovauja Vitalija Puišytė.
POKYČIAI MŪSŲ ĮSTAIGOS DARBE:
1991 m. lopšelis-darželis reorganizuotas į dieninį (12 val.) sanatorinį darželį, paliekant 2 grupes veikiančias visą parą.
1992 m. rugsėjo mėnesį „Pušynėlyje“ pradėjo veikti montesorinio ugdymo grupė.
1993 m. pradeda dirbti logopedas, o nuo 1994 m.– psichologas.
1995 m. darželiui suteiktas finansinis savarankiškumas, įstaigoje pradėjo dirbti buhalteris.
1996 metais pradeda dirbti judesio korekcijos ir meninio ugdymo pedagogai ir pradėjo veikti dar viena montesorinio ugdymo grupė.
2000 m. panaikintos visos savaitinės grupės.
2001 m. darželiui suteiktas „Pušynėlio“ vardas.
2003 m. lopšelyje-darželyje veiklą pradėjo priešmokyklinio ugdymo grupės.
2004 m. įstaiga įtraukta į Lietuvos sveikatą stiprinančių mokyklų tinklą.
2006 m. darželis iš dalies renovuotas – pakeisti langai, sutvarkytas stogas.
2007 m. pradeda dirbti specialusis pedagogas ir aprobuota pirmoji įstaigos pedagogų sukurta Lopšelio-darželio ugdymo ir ugdymosi programa.
2009 m. sanatorinis lopšelis-darželis reorganizuotas į bendrojo tipo lopšelį-darželį, kurio statusas – pelno nesiekianti ikimokyklinio vaikų ugdymo institucija, padedanti tėvams prižiūrėti ir ugdyti vaikus.
2012 m. darželis pradėjo dalyvauti ES ir nacionalinio biudžeto lėšomis finansuojamoje programoje „Pienas vaikams“ ir Europos Bendrijos finansuojamoje Vaisių vartojimo skatinimo programoje.
2013 m. pradėjo funkcionuoti lopšelio-darželio „Pušynėlis“ interneto svetainė www.pusynelis.lt
2014–2015 m. įstaigoje atlikta dalinė modernizacija: sutvarkyti 6 grupių sanitariniai mazgai, 4 grupių virtuvėlės, 2 grupių rūbinėlės ir įrengtas bei informacinių technologijų priemonėmis aprūpintas metodinės veiklos kabinetas.
2016 m. planuojant ugdymo procesą pradėtas naudoti elektroninis dienynas „Mūsų darželis“.
2019 m. Įstaigos buhalterinė apskaita pradėta tvarkyti elektroninėse dokumentų valdymo sistemose: Biudžetas VS, NEVDA, dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“. Raštvedyba pradėta vesti dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“. Atnaujinta Lopšelio-darželio ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo(si) programa.
„Pušynėlio“ veiklos tikslai – vaiko fizinės ir psichinės sveikatos saugumas, ugdymo kokybė, aukšta pedagogų kvalifikacija ir kompetencija, glaudus bendradarbiavimas su šeima. Ugdyme vadovaujamasi visuminio, montesorinio, korekcinio ugdymo programomis (psichologinio darbo, korekcinės judesio kultūros, specialiojo ugdymo). „Pušynėlis“ lanko 100 vaikų, į mokyklą kasmet išleidžiame apie 20 vaikų. Šiuo metu įstaigoje veikia 6 grupės: 2 lopšelio, 2 montesorinio ugdymo, 1 visuminio ugdymo, 1 priešmokyklinio ugdymo grupė.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai, specialieji pedagogai ir aptarnaujantis personalas siekia sudaryti palankiausias sąlygas vaikams atsiskleisti, plėtoti pažintines, kūrybines galias bei sėkmingai socializuotis. Juk darželis yra vaikų kelio pradžia į gyvenimą.